Kassekladdens Posteringstyper

Navigation:  ØKONOMI > Bogholderi > Kassekladde >

Kassekladdens Posteringstyper

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

 

 

A= Afdelingslån

Anvendes til uamortiserede lån (indberetning til LBF)

D= Debitor

Debitor faktura.

DI= Debitorindbetaling  

Fysisk betaling fra debitor.

F = Finans

Almindelige finansposteringer.

I= Indflytter

Poster fra lejekontrakt, indskud, 1. termin m.v. Manuel bogf.

II= Indflytterindbetaling

Fysisk betaling af lejekontrakt – lejeart 950.

K = Kreditorfaktura

Indtastning af faktura - fakturanr. er vigtigt.

KU = Kreditorudbetaling

Fysisk betaling til/fra kreditor.

L =  Lejer

Lejeropkrævninger

LA = Lejer Afdrag Lån

Afdrag på lån.

LI = Lejerindbetaling

Fysisk betaling fra/til lejer – lejeart 950.

LR = Lejer Rente Lån

Rente på lån.

MA= Administrationsgebyr

Betaling af Administrationsgebyr

MF= Medlem - Foreningsandel

Betaling af foreningsandel.

MG= Medlem - Boliggaranti

Betaling af boliggaranti

MI= Medlem - Indbetaling

Betaling af opnoteringsgebyr, hvis man kun har en venteliste

MIA=  Medlem - Indb. Opnotering - Alm.

Betaling af Opnoteringsgebyr. almindelig venteliste

MIO= Medlem - Indb. Opnotering - Opryk.

Betaling af Opnoteringsgebyr opryknings venteliste

MK= Medlem - Kontigent

Betaling af kontingent.

ML= Medlem - Lejlighedsgebyr

Betaling af lejlighedsgebyr.

MN= Medlem - Indb. Indmeldelse

Betaling af Indmeldelsesgebyr.

MO= Medlem - Oprettelse/Indmeldelse

Betaling af Oprettelse/Indmeldelse

MR= Medlemsreservation

Betaling af reservation.

MS= Medlem - Indb. Opnot. + Indmeld

Betaling af Opnoterings- og Indmeldelsesgebyr.

MT= Tilbagebetaling Foreningsandel

Tilbagebetaling af foreningsandel til medlem.

MU= Medlem - Udbetaling

Fysisk betaling fra/til medlem

MX= Indmeldelse - Andelsbolig

Ved brug af denne type fordeles der på foreningsandel - Administrationsgebyr og Indmeldelsesgebyr, jf. opsætning i Afdeling -  Selskabskartotek faneblad 6 Parametre

P= Projekt

Hvis du indtaster/vælger denne, vil du efter indtastning af selskab og afdeling vil du i kolonnen Konto kunne indtaste eller vælge projekt (alt+pil ned) og hvis der på projektet er indtastet en projekt konto, så vil den automatisk blive hentet ind. Når du forlader linjen vil typen automatisk blive ændret til F = Finans.

Husk at du som bruger skal have bilagsarten "P" tilføjet i Sikkerhedssystemet før det virker. Det kan kun indsættes ved manuel indtastning i feltet nedenfor de oplistede bilagsarter.  

R = Lokaludlejning

Anvendes ved indbetaling i forbindelsen med lokaleudlejning

VE = Venteliste-Ekstraopk.

Betaling af ekstraopkrævning for at gå fra bero til aktiv på ventelisten. Det er en ekstra opkrævning, hvis det f.eks. koster 100 kr. at være i bero og 200 kr. for at være aktiv i fornyelsesgebyr. Hvis et medlem sætter sig aktiv, så opkræves differencen. Betaling tillægges betalt fornyelse, og status sættes lig med ny status, som vil være "0" for aktiv.

VEA = Venteliste-Ekstraopk. - Alm

Betaling af ekstraopkrævning for at gå fra bero til aktiv på alm. ventelist ved to ventelister.

VEO = Venteliste-Ekstraopk. - Opryk

Betaling af ekstraopkrævning for at gå fra bero til aktiv på oprykningsventelisten ved to ventelister.

VI = Venteliste indbetaling

Fornyelsesgebyr for at stå på venteliste.

VIA = Venteliste - Alm

Fornyelsesgebyr for at stå på den almindelige venteliste ved to ventelister).

VIO = Venteliste - Opryk

Fornyelsesgebyr for at stå på oprykningsventelisten ved to ventelister).

Y= Flyttesag

Indskud m.v. istandsættelse samt gebyrer.

Lejeart: 920 Normal istandsættelse (%godtgørelse)

Lejeart:921 Misligeholdelse - 100% betaling

Lejeart:922 Anden regning f.eks. nøgler til vaskehus, adm. omkostninger, beboermappe

YI=  Flyttesag  

Ind-/Udbetaling - Fysisk betaling fra/til flytter – Lejeart 950.