A= Afdelingslån |
Anvendes til uamortiserede lån (indberetning til LBF) |
D= Debitor |
Debitor faktura. |
DI= Debitorindbetaling |
Fysisk betaling fra debitor. |
F = Finans |
Almindelige finansposteringer. |
I= Indflytter |
Poster fra lejekontrakt, indskud, 1. termin m.v. Manuel bogf. |
II= Indflytterindbetaling |
Fysisk betaling af lejekontrakt – lejeart 950. |
K = Kreditorfaktura |
Indtastning af faktura - fakturanr. er vigtigt. |
KU = Kreditorudbetaling |
Fysisk betaling til/fra kreditor. |
L = Lejer |
Lejeropkrævninger |
LA = Lejer Afdrag Lån |
Afdrag på lån. |
LI = Lejerindbetaling |
Fysisk betaling fra/til lejer – lejeart 950. |
LR = Lejer Rente Lån |
Rente på lån. |
MA= Administrationsgebyr |
Betaling af Administrationsgebyr |
MF= Medlem - Foreningsandel |
Betaling af foreningsandel. |
MG= Medlem - Boliggaranti |
Betaling af boliggaranti |
MI= Medlem - Indbetaling |
Betaling af opnoteringsgebyr, hvis man kun har en venteliste |
MIA= Medlem - Indb. Opnotering - Alm. |
Betaling af Opnoteringsgebyr. almindelig venteliste |
MIO= Medlem - Indb. Opnotering - Opryk. |
Betaling af Opnoteringsgebyr opryknings venteliste |
MK= Medlem - Kontigent |
Betaling af kontingent. |
ML= Medlem - Lejlighedsgebyr |
Betaling af lejlighedsgebyr. |
MN= Medlem - Indb. Indmeldelse |
Betaling af Indmeldelsesgebyr. |
MO= Medlem - Oprettelse/Indmeldelse |
Betaling af Oprettelse/Indmeldelse |
MR= Medlemsreservation |
Betaling af reservation. |
MS= Medlem - Indb. Opnot. + Indmeld |
Betaling af Opnoterings- og Indmeldelsesgebyr. |
MT= Tilbagebetaling Foreningsandel |
Tilbagebetaling af foreningsandel til medlem. |
MU= Medlem - Udbetaling |
Fysisk betaling fra/til medlem |
MX= Indmeldelse - Andelsbolig |
Ved brug af denne type fordeles der på foreningsandel - Administrationsgebyr og Indmeldelsesgebyr, jf. opsætning i Afdeling - Selskabskartotek faneblad 6 Parametre |
P= Projekt |
Hvis du indtaster/vælger denne, vil du efter indtastning af selskab og afdeling vil du i kolonnen Konto kunne indtaste eller vælge projekt (alt+pil ned) og hvis der på projektet er indtastet en projekt konto, så vil den automatisk blive hentet ind. Når du forlader linjen vil typen automatisk blive ændret til F = Finans. Husk at du som bruger skal have bilagsarten "P" tilføjet i Sikkerhedssystemet før det virker. Det kan kun indsættes ved manuel indtastning i feltet nedenfor de oplistede bilagsarter. |
R = Lokaludlejning |
Anvendes ved indbetaling i forbindelsen med lokaleudlejning |
VE = Venteliste-Ekstraopk. |
Betaling af ekstraopkrævning for at gå fra bero til aktiv på ventelisten. Det er en ekstra opkrævning, hvis det f.eks. koster 100 kr. at være i bero og 200 kr. for at være aktiv i fornyelsesgebyr. Hvis et medlem sætter sig aktiv, så opkræves differencen. Betaling tillægges betalt fornyelse, og status sættes lig med ny status, som vil være "0" for aktiv. |
VEA = Venteliste-Ekstraopk. - Alm |
Betaling af ekstraopkrævning for at gå fra bero til aktiv på alm. ventelist ved to ventelister. |
VEO = Venteliste-Ekstraopk. - Opryk |
Betaling af ekstraopkrævning for at gå fra bero til aktiv på oprykningsventelisten ved to ventelister. |
VI = Venteliste indbetaling |
Fornyelsesgebyr for at stå på venteliste. |
VIA = Venteliste - Alm |
Fornyelsesgebyr for at stå på den almindelige venteliste ved to ventelister). |
VIO = Venteliste - Opryk |
Fornyelsesgebyr for at stå på oprykningsventelisten ved to ventelister). |
Y= Flyttesag |
Indskud m.v. istandsættelse samt gebyrer. Lejeart: 920 Normal istandsættelse (%godtgørelse) Lejeart:921 Misligeholdelse - 100% betaling Lejeart:922 Anden regning f.eks. nøgler til vaskehus, adm. omkostninger, beboermappe |
YI= Flyttesag |
Ind-/Udbetaling - Fysisk betaling fra/til flytter – Lejeart 950. |