Finansudskrifter

Navigation:  ØKONOMI > Bogholderi >

Finansudskrifter

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

 

Dette modul er Web-baseret. Når du vælger modulet under Økonomi - Bogholderi - Finansudskrifter kan du udskrive balancer, budgetter og diverse posteringslister.

Der er en udskriftsguide, med følgende muligheder:

 

Saldobalance

Budgetkontrol

Budgetoversigt

Kontoplan

Kontokort

Bilagsliste

Afslutningsark

 

 

Mulighed for at rette i bogføringstekster

Brugere, der har en markering ved feltet "Ret posteringstekst" i rubrikken "Administrator" på fane "Generelt" i Sikkerhedssystemet (Standard - Opsætning - Sikkerhedssystem), kan rette i bogføringstekster i lejer-, indflytter- og fraflyttertransaktioner (Lejer - Lejer - Kontokort) samt debitortransaktioner (Kreditor - Debitor - Udskrifter) og kreditortransaktioner (Kreditor - Kreditor - Udskrifter).

 

Du redigerer ved at klikke på selve teksten i kolonnen "Tekst", der kommer så en dialogboks frem, hvor du kan redigere teksten og evt. sætte et projekt på. Afslut med klik på knappen "Opdater". Du kan først se din tekstændring i oversigten efter et klik på knappen "Søg".

 

 

Finansudstrifter

 

Saldobalance

 

Saldobalancen viser årets resultat i en given periode.
 

Saldoblance pr. projekt

Du kan udskrive en saldobalance pr. projekt ved at vælge Udskrift til : "Adobe Acrobat" og rapporten: SB1_selskabafdeling_PrProjekt.rpt.

 
 

 

1.Angiv interval på Selskab, Afdeling og Konto.

 

Du kan tilføje flere intervaller ved at trykke pil ned på tastaturet, mens du står i intervalfelterne. Ligeledes kan du fjerne intervaller ved at trykke pil op på tastaturet.

 

2.Angiv interval af Periode.

Ved tryk på TAB bliver ultimodato automatisk angivet.

 

3.Klik evt. på vis kriterier, hvis du ønsker at angive yderligere selektering til din udskrift.

 

saldo

 

 

1. Gruppe: Indtast kode for den gruppe du ønsker at udskrive på.

 

2. Fordeling: Indtast kode for den fordeling du ønsker at udskrive på.

 

3. Projekt: Indtast kode for det projekt eller det projekt interval du ønsker at udskrive på.

 

flueben projekt: Hvis der er markeret her, og der ikke er indtastet noget i projektfelterne, så bliver alle projektposteringer taget med ellers bliver der kun taget projektposteringer med for de indtastede projeketer. Hvis der Ikke er sat markering i boksen, vil udskriften ikke indeholde projektposteringer. Markeringen er automatisk sat til at være udfyldt.  

 

4. Kriterier: Her kan du indtaste kriterier, der er oprettet i kontokartoteket på den aktuelle konto.  

 

5. Uds. grp.: Her kan du ved hjælp af klik på pil vælge mellem du oprettede udskriftsgrupper og i de to tomme felter bagved skal du indtaste koden eller intervallet af koder for de ønskede administratorer, inspektører eller regnskabsmedarbejdere du ønsker at skrive ud på.    

 

6. Rapport: Den vil som standard så til Budgetoversigt GLOBAL, men hvis du i feltet Udskriv til vælger andet end Skærm vil du kunne se om du har mulighed for at vælge mellem flere typer af rapporter ved klik på pil.  

 

7. Udskriftslayout: Ved valg af "Skærm" i feltet "Udskriv til" kan du ved klik på papir oprette andre typer af udskriftlayout.

Hvis layoutet skal være gældende for alle brugere, skal profilen oprettes via brugeren GLOBAL, ellers gælder det kun for dig selv.

 

8. Kontotyper: Her kan du med flueben markere hvilke kontotyper der skal vises.

 

9. Uden nul linier: Her kan du med flueben markere, hvis saldobalancen skal vises uden nul linjer.

 

10. Efter Valørdato: Her kan du sætte en markering for om listen skal udskrives efter Valørdato.

    Hvis der ikke er sat en markering her vil listen blive udskrevet efter registreringsdato.

 

4.Vælg ved klik på pil udfor feltet 'Udskriv til', hvad der skal udskrives til.

 

Du får følgende muligheder:

 

Skærm*

Adobe Acrobat

Microsoft Word

Microsoft Excel

Tekst fil CR

 

Udskriftsmuligheder er baseret på Crystal Reports filen og rettelser/tilføjelser skal udføres i dette program.

 

5.Klik på Udf knap, for at udføre udskriften udfra de angivne kriterier.

 

 

 

 

Budgetkontrol

 

Budgetkontrol viser hvor meget der er forbrugt i forhold til, hvad der er budgetteret.

 

Budgetkontrol pr. projekt

Du kan udskrive en budgetkontrol pr. projekt ved at vælge Udskrift til : "Adobe Acrobat" og rapporten: BK1_Selskabafdeling_PrProjekt.rpt

 
 
Hvis du ønsker at beløbene for aftalerekvisitioner skal indgå i kolonnen Udestående rekvisitioner, skal der sættes en markering ud for feltet "Aftalerekvistioner med i Budgetkontrol" under Rekvisition/webfaktura - Rekvisition under fane 3. Opsætning i Firma (Standard - Opsætning - Firma). Kun rekvisitioner hvor overslaget er større end faktura medtages i finansudskrifter.

 
 

1.Angiv interval på Selskab, Afdeling og Konto.

 

Du kan tilføje flere intervaller ved at trykke pil ned på tastaturet, mens du står i intervalfelterne. Ligeledes kan du fjerne intervaller ved at trykke pil op på tastaturet.

 

2.Angiv interval af Periode.

Ved tryk på TAB bliver ultimodato automatisk angivet.

 

3.Klik evt. på vis kriterier, hvis du ønsker at angive yderligere selektering til din udskrift.

 

budgetkontrol

 

 

1. Gruppe: Indtast kode for den gruppe du ønsker at udskrive på.

 

2. Fordeling: Indtast kode for den fordeling du ønsker at udskrive på.

 

3. Projekt: Indtast kode for det projekt eller det projekt interval du ønsker at udskrive på.

 

: Hvis der er markeret her, og der ikke er indtastet noget i projektfelterne, så bliver alle projektposteringer taget med ellers bliver der kun taget projektposteringer med for de indtastede projeketer. Hvis der Ikke er sat markering i boksen, vil udskriften ikke indeholde projektposteringer. Markeringen er automatisk sat til at være udfyldt.  

 

4. Procentafv.: Her kan du indtaste et interval for procentafvigelse mellem budget og forbrug, der skal skrives ud.  

 

5. Kriterier: Her kan du indtaste kriterier, der er oprettet i kontokartoteket på den aktuelle konto.  

 

6. Uds. grp.: Her kan du ved hjælp af klik på pil vælge mellem du oprettede udskriftsgrupper og i de to tomme felter bagved skal du indtaste koden eller intervallet af koder for de ønskede administratorer, inspektører eller regnskabsmedarbejdere du ønsker at skrive ud på.      

 

7. Rapport: Den vil som standard så til Budgetoversigt GLOBAL, men hvis du i feltet Undskriv til vælger andet end Skærm vil du kunne se om du har mulighed for at vælge mellem flere typer af rapporter ved klik på pil.  

 

8. Udskriftslayout: Ved valg af "Skærm" i feltet "Udskriv til" kan du ved klik på papir oprette andre typer af udskriftlayout.

Hvis layoutet skal være gældende for alle brugere, skal profilen oprettes via brugeren GLOBAL, ellers gælder det kun for dig selv.

 

9. Kontotyper: Her kan du med flueben markere hvilke kontotyper der skal vises.

 

10. Uden nul linjer: Her kan du med flueben markere, hvis budgetkontrollen skal vises uden nul linjer.

 

11. Efter Valørdato: Her kan du sætte en markering for om listen skal udskrives efter Valørdato. Hvis der ikke er sat en markering her vil listen blive udskrevet efter registreringsdato.

 

 

4.Vælg ved klik på pil udfor feltet Udskriv fil, hvad der skal udskrives til.

 

Du får følgende muligheder:

 

Skærm

Adobe Acrobat

Microsoft Word

Microsoft Excel

Tekst fil CR

 

De resterende udskriftsmuligheder er baseret på Crystal Reports filen og rettelser/tilføjelser skal udføres i dette program.

 

 

5.Klik på Udf knap, for at udføre udskriften udfra de angivne kriterier.

 

 

Budgetoversigt

 

Budgetoversigt viser hvilke måneder budgettallene er indtastet i.

 

1.Angiv interval på Selskab, Afdeling og Konto.

 

Du kan tilføje flere intervaller ved at trykke pil ned på tastaturet, mens du står i intervalfelterne. Ligeledes kan du fjerne intervaller ved at trykke pil op på tastaturet.

 

2.Angiv interval af Periode budgetoversigten skal vises for.

 

3.Klik evt. på vis kriterier, hvis du ønsker at angive yderligere parametre til selektering af din udskrift.

 

 

budgetoversigt

 

 

Her kan du bla. begrænse udsøgningen ved at angive forskellige parametre, f.eks.:

 

1. Gruppe: Indtast kode for den gruppe du ønsker at udskrive på.

 

2. Fordeling: Indtast kode for den fordeling du ønsker at udskrive på.

 

3. Projekt: Indtast kode for det projekt eller det projekt interval du ønsker at udskrive på.

 

flueben projekt: Hvis der er markeret her, og der ikke er indtastet noget i projektfelterne, så bliver alle projektposteringer taget med ellers bliver der kun taget projektposteringer med for de indtastede projeketer. Hvis der Ikke er sat markering i boksen, vil udskriften ikke indeholde projektposteringer. Markeringen er automatisk sat til at være udfyldt.  

 

4. Termin: Her kan du ved hjælp af pil vælge om oversigten skal vises Pr. År, Pr. Halvår, Pr. Kvartal eller Pr. Måned.

 

5. Kriterier: Her kan du indtaste kriterier, der er oprettet i kontokartoteket på den aktuelle konto.  

 

6. Uds. grp.: Her kan du ved hjælp af klik på pil vælge mellem du oprettede udskriftsgrupper og i de to tomme felter bagved skal du indtaste koden eller intervallet af koder for de ønskede administratorer, inspektører eller regnskabsmedarbejdere du ønsker at skrive ud på.    

 

7. Rapport: Den vil som standard så til Budgetoversigt GLOBAL, men hvis du i feltet Undskriv til vælger andet end Skærm vil du kunne se om du har mulighed for at vælge mellem flere typer af rapporter ved klik på pil.  

 

8. Udskriftslayout: Ved valg af "Skærm" i feltet "Udskriv til" kan du ved klik på papir oprette andre typer af udskriftlayout.

Hvis layoutet skal være gældende for alle brugere, skal profilen oprettes via brugeren GLOBAL, ellers gælder det kun for dig selv.

 

9. Kontotyper: Her kan du med flueben markere hvilke kontotyper der skal vises.

 

10. Efter Valørdato: Her kan du sætte en markering for om listen skal udskrives efter Valørdato.

  Hvis der ikke er sat en markering her vil listen blive udskrevet efter registreringsdato.

 

 

 

4.Vælg ved klik på pil udfor feltet Udskriv til, hvad der skal udskrives til.

 

Du får følgende muligheder:

 

Skærm

Adobe Acrobat

Microsoft Word

Microsoft Excel

Tekst fil CR

 

 

Alle udskriftsmuligheder udover Skærm er baseret på Crystal Reports file og rettelser/tilføjelser udføres i dette program.

 

 

5.Klik på Udf knap, for at udføre udskriften udfra de angivne kriterier.

 

 

 

Kontoplan

 

Kontoplan kan udskrives for bestemt selskab/afdeling. Kontoplaner samt standard kontoplaner kan også udskrives fra kontokartoteket under funktionen 'Mere'.

 

1.Angiv interval på Selskab, Afdeling og Konto.

 

Du kan tilføje flere intervaller ved at trykke pil ned på tastaturet, mens du står i intervalfelterne. Ligeledes kan du fjerne intervaller ved at trykke pil op på tastaturet.

 

2.Klik på vis kriterier, hvis du ønsker at angive yderligere selektering til din udskrift.

 

kontoplan

 

 

1. Gruppe: Indtast kode for den gruppe du ønsker at udskrive på.

 

2. Kriterier: Her kan du indtaste kriterier, der er oprettet i kontokartoteket på den aktuelle konto.  

 

3. Uds. grp.: Her kan du ved hjælp af klik på pil vælge mellem du oprettede udskriftsgrupper og i de to tomme felter bagved skal du indtaste koden eller intervallet af koder for de ønskede administratorer, inspektører eller regnskabsmedarbejdere du ønsker at skrive ud på.  

 

4. Kontoplan: Her kan du ved at klikke på pil vælge den kontoplan du vil have skrevet ud.

 

5. Rapport: Den vil som standard så til Kontoplan GLOBAL, men hvis du i feltet Undskriv til vælger andet end Skærm vil du kunne se om du har mulighed for at vælge mellem flere typer af rapporter ved klik på pil.  

 

6. Udskriftslayout: Ved valg af "Skærm" i feltet "Udskriv til" kan du ved klik på papir oprette andre typer af udskriftlayout.

Hvis layoutet skal være gældende for alle brugere, skal profilen oprettes via brugeren GLOBAL, ellers gælder det kun for dig selv.

 

7. Kontotyper: Her kan du med flueben markere hvilke kontotyper der skal vises.

 

 

3.Vælg ved klik på pil udfor feltet Udskriv til, hvad der skal udskrives til.

 

Du får følgende muligheder:

 

Skærm

Adobe Acrobat

Microsoft Word

Microsoft Excel

Tekst fil CR

 

 

Alle udskriftsmuligheder udover Skærm er baseret på Crystal Reports-filen og rettelser/tilføjelser udføres i dette program.

 

 

4.Klik på Udf knap, for at udføre udskriften udfra de angivne kriterier.

 

 

Kontokort

 

Kontokort viser transaktioner på en konto for en given periode.

1.Angiv interval på Selskab, Afdeling og Konto.

 

Du kan tilføje flere intervaller ved at trykke pil ned på tastaturet, mens du står i intervalfelterne. Ligeledes kan du fjerne intervaller ved at trykke pil op på tastaturet.

 

2.Klik på vis kriterier, hvis du ønsker at angive yderligere selektering til din udskrift.

 

Kontokort

 

 

Her kan du bla. begrænse udsøgningen ved at angive forskellige parametre, f.eks.:

 

1. Gruppe: Indtast kode for den gruppe du ønsker at udskrive på.

 

2. Initialer: Her kan du indtaste de initialer der skal søges ud på.

 

3. Fordeling: Indtast kode for den fordeling du ønsker at udskrive på.

 

4. Projekt: Indtast kode for det projekt eller det projekt interval du ønsker at udskrive på.

 

flueben projekt: Hvis der er markeret her, og der ikke er indtastet noget i projektfelterne, så bliver alle projektposteringer taget med ellers bliver der kun taget projektposteringer med for de indtastede projeketer. Hvis der Ikke er sat markering i boksen, vil udskriften ikke indeholde projektposteringer. Markeringen er automatisk sat til at være udfyldt.  

 

5. Kriterier: Her kan du indtaste kriterier, der er oprettet i kontokartoteket på den aktuelle konto.  

 

6. Posteringstekst: Her kan du indtaste hele eller dele af den posteringstekst du vil søge ud på.

 

7. Bilagstype: Her kan du ved klik på pil vælge hvilke bilagstyper du vil søge ud på.

 

8. Uds. grp.: Her kan du ved hjælp af klik på pil vælge mellem du oprettede udskriftsgrupper og i de to tomme felter bagved skal du indtaste koden eller intervallet af koder for de ønskede administratorer, inspektører eller regnskabsmedarbejdere du ønsker at skrive ud på.

 

9. Bilag: Her kan du indtaste det interval af bilagsnumre, der skal søges ud på.

 

10. Beløb: Her kan du indtaste det interval af beløb, der skal søges ud på.

 

11. Journalnr.: Her kan du indtaste det interval af journalnumre, der skal søges ud på.

 

12. Journaldato: Her kan du indtaste det interval af journaldatoer, der skal søges ud på.

 

13. Rapport: Den vil som standard så til Finanskontokort GLOBAL, men hvis du i feltet Undskriv til vælger andet end Skærm vil du kunne se om du har mulighed for at vælge mellem flere typer af rapporter ved klik på pil.  

 

14. Udskriftslayout: Ved valg af "Skærm" i feltet "Udskriv til" kan du ved klik på papir oprette andre typer af udskriftlayout.

Hvis layoutet skal være gældende for alle brugere, skal profilen oprettes via brugeren GLOBAL, ellers gælder det kun for dig selv.

 

15. Konto: Her kan du med flueben markere om der skal medtages konti med eller uden bevægelser.

 

16. Konto: Her kan du med flueben markere om der skal medtages konti med eller uden saldi.

 

17. Efter Valørdato: Her kan du sætte en markering for om listen skal udskrives efter Valørdato.

    Hvis der ikke er sat en markering her vil listen blive udskrevet efter registreringsdato.

 

 

3.Vælg ved klik på pil udfor feltet Udskriv til, hvad der skal udskrives til.

 

Du får følgende muligheder:

 

Skærm

Adobe Acrobat

Microsoft Word

Microsoft Excel

Tekst fil CR

 

 

Alle udover Skærm er baseret på Crystal Reports file og rettelser/tilføjelser udføres i dette program.

 

 

4.Klik på Udf knap, for at udføre udskriften udfra de angivne kriterier.

 

Hvis der er tilknyttet en rekvisition til en postering kan du klikke på rekvisitionsnummeret og derved komme over i rekvisitionsmodulet.

 

Hvis der i Sikkerhedssystemet på din bruger er sat en markering i feltet "Må rette i posteringstekst", så kan du ved klik på posteringsteksten i kolonnen Tekst få lov til at indtaste en ny posteringstekst og vælge eller ændre på projektnummeret. Klik på opdater og klik derefter på Udf knap for at få vist ændringen af posteringsteksten på kontokortet.

 

Ved udskrift til skærm kan man endvidere - med musen - trykke på bilagsnummer og derefter journal for at se transaktioner for hele journalen.

 

 

Bilagsliste

 

Bilagslisten kan bruges til at genfinde posteringer udfra forskellige parametre.

 

1.Angiv interval på Selskab, Afdeling og Konto.

 

Du kan tilføje flere intervaller ved at trykke pil ned på tastaturet, mens du står i intervalfelterne. Ligeledes kan du fjerne intervaller ved at trykke pil op på tastaturet.

 

2.Klik på vis kriterier, hvis du ønsker at angive yderligere selektering til din udskrift.

 

bilag

 

 

Her kan du bla. begrænse udsøgningen ved at angive forskellige parametre, f.eks.:

 

1. Gruppe: Indtast kode for den gruppe du ønsker at udskrive på.

 

2. Initialer: Her kan du indtaste de initialer der skal søges ud på.

 

3. Fordeling: Indtast kode for den fordeling du ønsker at udskrive på.

 

4. Projekt: Indtast kode for det projekt eller det projekt interval du ønsker at udskrive på.

 

flueben projekt: Hvis der er markeret her, og der ikke er indtastet noget i projektfelterne, så bliver alle projektposteringer taget med ellers bliver der kun taget projektposteringer med for de indtastede projeketer. Hvis der Ikke er sat markering i boksen, vil udskriften ikke indeholde projektposteringer. Markeringen er automatisk sat til at være udfyldt.  

 

5. Kriterier: Her kan du indtaste kriterier, der er oprettet i kontokartoteket på den aktuelle konto.  

 

6. Posteringstekst: Her kan du indtaste hele eller dele af den posteringstekst du vil søge ud på.

 

7. Bilagstype: Her kan du ved klik på pil vælge hvilke bilagstyper du vil søge ud på.

 

8. Uds. grp.: Her kan du ved hjælp af klik på pil vælge mellem du oprettede udskriftsgrupper og i de to tomme felter bagved skal du indtaste koden eller intervallet af koder for de ønskede administratorer, inspektører eller regnskabsmedarbejdere du ønsker at skrive ud på.

 

9. Bilag: Her kan du indtaste det interval af bilagsnumre, der skal søges ud på.

 

10. Beløb: Her kan du indtaste det interval af beløb, der skal søges ud på.

 

11. Journalnr.: Her kan du indtaste det interval af journalnumre, der skal søges ud på.

 

12. Transaktioner: Her kan du markere om der udover finanstransaktioner også må være lejer, indflytter og fraflyttertransaktioner på  

   udsøgningsresultatet.

 

13. Rapport: Den vil som standard så til Bilagsliste GLOBAL, men hvis du i feltet Udskriv til vælger andet end Skærm vil du kunne se om du har mulighed for at vælge mellem flere typer af rapporter ved klik på pil.  

 

14. Udskriftslayout: Ved valg af "Skærm" i feltet "Udskriv til" kan du ved klik på papir oprette andre typer af udskriftlayout.

Hvis layoutet skal være gældende for alle brugere, skal profilen oprettes via brugeren GLOBAL, ellers gælder det kun for dig selv.

 

15. Efter Valørdato: Her kan du sætte en markering for om listen skal udskrives efter Valørdato.

Hvis der ikke er sat en markering her vil listen blive udskrevet efter registreringsdato.

 

 

3.Vælg ved klik på pil udfor feltet Udskriv til, hvad der skal udskrives til.

 

Du får følgende muligheder:

 

Skærm

Adobe Acrobat

Microsoft Word

Microsoft Excel

Tekst fil CR

 

 

Alle udskriftmuligheder udover Skærm er baseret på Crystal Reports filen og rettelser/tilføjelser udføres i dette program.

 

4.Klik på Udf knap, for at udføre udskriften udfra de angivne kriterier.

 

Ved udskrift til Skærm kan du endvidere - med musen - klikke på beløb, hvorefter du kan klikke på bilag og derefter på journal for at se transaktioner for hele journalen.

 

Afslutningsark

 

Afslutningsarket viser balancen med saldi på konti, samt over/underskud.

Arket kan inden den endelige årsafslutning benyttes til at foretage omposteringer af allerede bogførte posteringer på konti samt til at oprette efterposteringer på konti. Alle disse posteringer kan sættes til at bliver ført retur i nyt regnskabsår. Der kan ikke overføres afslutningsposteringer til en spærret eller sletmarkeret konto.

 
Når omposteringerne og/eller efterposteringerne er foretaget kan nemt de overføres til kassekladden (Økonomi - Bogholderi - Kassekladden), hvor de ligger klar samlet i en samlet kassekladde klar til bogføring pr. selskab/afdeling.

 

1.Vælg Afslutningsark

2.Angiv interval på Selskab, Afdeling og Kontointerval.

3. Angiv Periode

4. Klik på Udf knap.
 

5. Klik på beløbet i kolonnen Bevægelse ud for den konto som du ønsker at lave en ompostering eller en efterpostering på.
       

6. Hvis der er posteringer på kontoen vil du få vist en linje for hver postering.

 

 

Ompostering af en enkelt postering

1.Klik på rekvkasse ud for den postering du ønsker at ompostere.
Her kan du ændre i alle de felter der ikke er gråmarkeret. Ved klik på lup får du vist valgmulighederne i felterne.
Omposteringen vil blive sat til ultimo pågældende/udsøgte regnskabsår, med mindre du selv indtaster en anden dato i feltet Bogf.dato, der ligger indenfor det valgte regnskabsår.
Hvis du ønsker at denne ompostering skal sættes til at blive ført retur i det nye regnskabsår, skal du sætte en markering ved feltet "Bogfør retur næste år".
De bilag (indscannede fakturaer) der hører til posteringen vil automatisk blive kopieret over på den nye postering.

2.Klik på overfør når du er færdig og omposteringen er overført til kassekladden navngivet med A + Selskabsnummer + afdelingsnummer.

3.Du vil få vist omposteringerne på afslutningsarket i kolonnen Korrigeret på de konti, hvor omposteringerne er flyttet til, når du har klikket på knappen Udf knap.

4.Gå til kassekladden (Økonomi - Bogholderi - Kassekladden) for at bogføre omposteringerne fra afslutningsarket.

 

Ompostering af alle posteringer

 

1.Klik på rekvkasse ud for Beløb - herved vil du få overfør alle poster til kassekladden, men en linje pr. postering
Herefter kan du ændre i alle de felter, der ikke er gråmarkeret. Ved klik på lup får du vist valgmulighederne i felterne.
Omposteringerne vil blive sat til ultimo pågældende/udsøgte regnskabsår, med mindre du selv indtaster en anden dato i feltet Bogf.dato, der ligger indenfor det valgte regnskabsår.
Hvis du ønsker at disse omposteringer skal sættes til at blive ført retur i det nye regnskabsår, skal du sætte en markering ved feltet "Bogfør retur næste år".
De bilag (indscannede fakturaer) der hører til posteringen vil automatisk blive kopieret over på de nye posteringer.

2.Klik på overfør når du er færdig og omposteringerne er overført til kassekladden navngivet med A + Selskabsnummer + afdelingsnummer.

3.Du vil få vist omposteringerne på afslutningsarket i kolonnen Korrigeret på de konti, hvor omposteringerne er flyttet til, når du har klikket på knappen Udf knap.

4.Gå til kassekladden (Økonomi - Bogholderi - Kassekladden) for at bogføre omposteringerne fra afslutningsarket.
 

Efterpostering

1.Klik på rekvkasse toppen af tabellen ved siden af print.
 
Her kan du ændre i alle de felter der ikke er gråmarkeret. Ved klik på lup får du vist valgmulighederne i felterne.
 
Efterposteringen vil blive sat til ultimo pågældende/udsøgte regnskabsår, med mindre du selv indtaster en dato i feltet Bogf.dato, der ligger indenfor det valgte regnskabsår.
 
Hvis du ønsker at denne efterpostering skal sættes til at blive ført retur i nyt regnskabsår, så skal du sætte en markering ved feltet Bogfør retur næste år.
 

2.Klik på overfør når du er færdig og omposteringen er overført til kassekladden navngivet med A + Selskabsnummer + afdelingsnummer

3.Du vil få vist efterposteringerne på afslutningsarket i kolonnen Korrigeret på de konti, hvor efterposteringerne er flyttet til, når du har klikket på knappen Udf knap.
 

4.Gå til kassekladden (Økonomi - Bogholderi - Kassekladden) for at bogføre efterposteringerne fra afslutningsarket.

 

Projekter
Bemærk, at ved om- og efterpostering til en konto, som kræver projektnummer, skal projektet være angivet.

 

Overførsel af DV-oplysninger

Bemærk, at overførsel af DV-oplysninger fra den oprindelige postering forudsætter, at der på kontoen er markeret for 'DV-oplysninger skal angives', og at afdelingen er den samme som på den oprindelige postering. Er der markeret for angivelse af DV-oplysninger på modkontoen, men er afdelingen ikke den samme som på den oprindelige postering, kan overførsel ikke lade sig gøre, hvilket annonceres.