Under Generelt-Medlem-Gebyr kan du sætte gebyrer op for:
•Indmeldelse
•Opnotering (venteliste)
•Foreningsandel
•Administration
•Lejlighed
•Kontingent,
•Fornyelse (venteliste)
•Boliggaranti
Disse bruges både til opkrævning og til indbetaling.
Moms
Hvis en gebyrkonto er markeret med udgående moms i kontokartoteket og der ikke er relaterede konti på denne konto, vil der ved bogføring af indbetalinger på alle former for medlemsgebyr automatisk blive udtrukket moms til bogføring på konto for udgående moms.
•Indmeldelse
•Foreningsandel
•Administration
•Lejlighed
•Kontingent
•Boliggaranti
1.Marker den type af gebyr du vil oprette i listen til højre
2.Placer markøren på den tomme linje
3.Indtast selskabsnummer i kolonnen Selskab.
4.Indtast evt. afdelingsnummer i kolonnen Afdeling (Typisk er denne blank, da gebyr ofte er på selskabsniveau).
Ved Boliggaranti skal der ikke tastes noget i denne kolonne.
5.Indtast beløb for gebyret i kolonnen Beløb.
6.Gå ned på næste linje ved tryk på Pil ned for at opdatere.
Hvis der skal være gebyr for flere selskaber, fortsættes som ovenfor nævnt med de næste selskaber
Opret gebyr for
•Opnotering
•Fornyelse
1.Marker den type af gebyr du vil oprette i listen til højre
2.Placer markøren på den tomme linje
3.Indtast selskabsnummer i kolonnen Selskab.
4.Indtast evt. afdelingsnummer i kolonnen Afdeling (Typisk er denne blank, da gebyr ofte er på selskabsniveau).
5.Indtast antallet af år som gebyret skal gælde i kolonnen År.
6.Vælg i kolonnen Status, hvilken status medlemmet skal have for at betale dette gebyr.
7.Vælg i kolonnen Email, om medlemmet modtager tilbud pr. email eller ej.
8.Indtast beløb for gebyr i kolonnen Beløb, hvis det omhandler den almindelige venteliste.
9.Indtast beløb for gebyr i kolonnen Internt beløb, hvis der skal gælde et andet beløb for oprykningsventeliste (interne venteliste).
10.Gå ned på næste linje ved tryk på Pil ned for at opdatere.
Hvis der skal være gebyr for flere selskaber, fortsættes som ovenfor nævnt med de næste selskaber