Manuel prioritering

Navigation:  GENERELT > Medlem >

Manuel prioritering

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

 

Under Generelt-Medlem-Manuel prioritering sættes prioritering op. Når man kører med manuel prioritering, definerer man sine egne prioriteter. Dette bruges f.eks. af andelsboligforeninger, hvor man selv vil definere flere eller anden prioritering, end egbolig har som standard. Prioriteringen vil også gælde ved tilbudsudsøgning.

 

Forudsætning for at køre med opsættelsen under manuel prioritering er, at der i Afdelingskartotek - 6. Parametre er sat markering i feltet Manuel prioritering.

Gør således for at sætte manuel prioritering op:

 

1.Skriv selskabsnummer i kolonnen Selskab, f.eks. 1

2.Skriv evt. afdelingsnummer i kolonnen Afdeling (Hvis dette felt er blankt er prioriteten gældende for hele selskabet)

3.Skriv kriterie, f.eks. 100 (Her er det en god ide at have et rimeligt interval mellem de forskellige kriterier, så man kan tilføje nogle midt i rækken, hvis det skulle blive nødvendigt). Kriterie er gælden for, hvorledes der dannes prioriteter. Laveste kriterie kommer først

4.Skriv tekst for kriteriet, f.eks. Interne eller Internes børn

5.Gå ned på næste linie for at opdatere

 

De manuelle prioriteter kan udskrives til printer ved valg af knappen uds.

 

 

I nedenstående eksempel er der indtastet manuel prioritering, hvor der i selskab 1, afdeling 1 vil blive prioriteret på flg. Måde:

 

1.Interne

2.Interne med børn

3.Eksterne

4.Afgiver tilsvarende eller større bolig

 

Generel_medlem_Manuel_prioritering