Lejerlister

Navigation:  LEJER > Lejer > Lejerlister >

Lejerlister

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

 

Under Lejer-Lejer-Lister udtrækkes udskrifter til Liste eller Brev.

Alt efter hvilken rapport der vælges til udskriften, vil der blive vist udvalgte oplysninger på de udsøgte lejere.

 

Ansvarlig

På brevene kan I flette oplysninger på ansvarlig i stedet for oplysninger på den bruger, der fletter brevet. Oplysningerne skal indtastes på interessenten i Interessentkartotek - 1 Registrering, og brugeren skal tilknyttes som ansvarlig  i Ansvarsområder under Mere..-knappen i Afdelingskartoteket.

 

Bemærk, at der i Sikkerhedssystemet (Standard - Opsætning - Sikkerhedssystem) kan spærres for, om en bruger må bruge prikker web til at vælge dokumenter og/eller rapporter.

Du kan benytte de flettefelter, der begynder med Adresse med tilføjelse af rollen Ansvarlig, f.eks. Adresse_navn_ansvarlig for at flette navnet på den ansvarlige bruger. Der kan flettes med alle felterne fra Interessentkartoteket (Afdeling - Interessenter).

 

Vedhæftede dokumenter og bilag navngives med lejernummer - dokumentbeskrivelse eller, hvis den ikke er angivet, kategori  - dokumenttype, jævnfør dokumentopsætningen.

 

Lav et nyt selekteringsnavn
 

1.Skriv navnet på selekteringen i Selekteringsnavn (Tryk Tab).

2.Skriv Interval for lejere i øverste tabel.

3.Vælg evt. yderligere selektion i nederste tabel for hvilke poster, der ønskes udskrevet.

4.Sæt evt. markering i Nuværende lejere

5.Vælg Evt. udskriftsgruppe. Dette kræver dog, man i afdelingskartotek på de forskellige afdelinger har defineret udskriftsgrupperne.

6.Vælg evt. Sortering

7.Markering i Liste eller Brev. Hvis man har markering i brev, kan der også vælges, om oplysning om brev skal overføres til lejerhistorik. Hvis der er markering i Historik, vil der blive lagt en linje i lejerhistorik med oplysning om, hvilket brev, der er udskrevet og hvornår.

8.Vælg rapport eller brev. Der kan vælges i oversigten, men hvis ikke rapporten eller brevet er sat op i Standard-Opsætning-Rapport, kan rapporten eller brevet vælges/udpeges ved hjælp af knappen prikker web.

9.Gem på knappen gem i værktøjslinjen.

Hent eksisterende selekteringsnavn til udskrift
 

1.Vælg Selekteringsnavn (Tryk Tab)

2.Ændre evt. lejemålsinterval

3.Sæt evt. yderligere selektion eller ændre allerede eksisterende selektion i nederste tabel

4.Vælg evt. udskriftsgruppe

5.Vælg evt. sortering

6.Markering i Liste eller Brev. Hvis man har markering i brev, kan der også vælges, om oplysning om brev skal overføres til lejerhistorik. Hvis der er markering i Historik, vil der blive lagt en linie i lejerhistorik med oplysning om, hvilket brev, der er udskrevet og hvornår.

7.Vælg evt. markering i Nuværende lejere. Denne markering vil altid tage nuboende lejere pr. den dato udskrift laves.

8.Vælg rapport eller brev. Der kan vælges i oversigten, men hvis ikke rapporten eller brevet er sat op under Standard-Opsætning-Rapport, kan rapporten eller brevet vælges/udpeges ved hjælp af knappen prikker web.

9.Vælg Udskriv til skærm eller printer

Hvis der er ændret i kriterier, og det ikke skal gælde generelt for selekteringsnavnet, skal man IKKE gemme, men blot udskrive. Alternativt kan oprettes nyt selekteringsnavn, hvor de pågældende kriterier så gemmes.

 

Et eksempel

Lejerliste2

Herover ses siden udfyldt for udskrift af liste over nuboende lejere i hele afdeling 1 til 9, eksklusiv tomgange = selektionen Lejer.Tomgang <> J (betyder, at der ikke må være flueben i tomgangsmarkeringen i lejerkartotek fane 1).

Endvidere ønskes kun udskrift for udskriftsgruppe Administrator 101 til 104 (betyder kun for de afdelinger, hvor der i afdelingskartotek står anført 101 eller 102 eller 103 eller 104 i administrator). Den valgte liste vil også vise kvm og antal rum på lejemål (hvilket er angivet i rapportens navn).

 

Lejerliste3

Der kan markeres en eller flere lejearter samt angives periode, som udskriften skal vise beløb for de valgte lejearter for. Dette kræver dog udskrift på rapport Fortidigleje.rpt.
Ovenstående billede viser udskrift på lejeart 10 og 11 i afdeling 1 til 9 for alle nuboende lejere og hvor udskriftsgruppe er administrator fra 101 til 104 i perioden december 2004

 

Lejerliste4

 

For nogle rapporter skal der ikke vælges Selektering, da det allerede findes i selve rapporten. Typisk vil det fremgå af rapporternes fx Med_Dato.rpt eller Tilsvarsrapport_Med_Dato.rpt.

Ovenstående billede viser udskrift på hele afd. 1 og 2. Udskriften udskriver alle de lejere, der har aktive tilsvar stående pr. dato valgt i den dialogboks, som fremkommer, når der klikkes Udskriv:

 

Lejerliste5

 

Fx Ejendomsforeningsrapport.rpt

 

 

Selektering på samtykkesvar ved udskrift

Du kan benytte følgende datanavne her under Lejer > Lejer > Lister:

 

Lejer.SMS

Lejer.Mail

Lejer.AcceptAfDigitalPost

Lejer.SMS_Kontrakt

Lejer.Mail_Kontrakt

Lejer.Acceptafdigitalpost_Kontrakt

Lejer.Nem_Udbetaling