Budget vedrørende istandsættelse

Navigation:  FLYTTESAG > Budget >

Budget vedrørende istandsættelse

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

 

Efter besigtigelse af boligen kan der udarbejdes et budget (prisoverslag) for istandsættelsen under Flyttesag-Budget. Hvis der ikke anvendes udflytningsrapport, skal man manuelt udfylde beløb for Budgetteret Normal Istandsættelse og eventuel Misligholdelse.

Disse felter kan dog kun udfyldes, hvis ikke man har markering i feltet brug af flytterekvisition i Selskabskartoteket- 7. Opl.  Hvis man har sat markering i feltet brug af flytterekvisition, Forventer EGBolig man bruger rekvisitionsmodulet. Før syn dato og klokkeslæt/Syn dato og klokkeslæt vil være udfyldt, hvis man har haft disse felter udfyldt ved udskrift af opsigelse/synsindkaldelse.

Der kan vises opgaver i opgavestyring ved valg af knappen Breve. Dette kræver dog man under Generelt på fane 3. Opsætning i Firma (Standard-Opsætning - Firma) har sat markering i feltet Opgavestyring og kører opgavestyring via EG Bolig

Gør således for at registrere budget:

 

1.Tast Selskabsnummer og tryk Tab. Tast Afdelingsnummer og tryk Tab. Tast Lejemålsnummer og tryk Tab. Tast Lejernummer og tryk Tab. Der skal angives helt lejemålsnummer. Der kan også vælges i oversigt ved hjælp af Alt + Pil ned i felterne for selskabs-, afdelings-, lejemåls- og lejernummer. Navn, adresse og dato for indflytning, fraflytning og frigørelse på fraflytter samt dato og klokkeslæt for førsyn/syn hentes automatisk fra Lejerkartotek.

2.Tast beløb i Budgetteret Normal Istandsættelse. Beløbet vil blive procent godt gjort i henhold til flytteberegningen i Afdelingskartotek - 4. Bolig. Flettefelt for flet i word hedder Flytte_BudgetNI

3.Tast beløb i Misligeholdelse. Flettefelt for flet i Word hedder Flytte_BudgetMisligh

4.Gem ved at vælge opdater Opdater i værktøjslinien eller F8.

Budget med specifikation (inkl. de af ejendomskontoret udstedte rekvisitioner) af, hvor stor andel af istandsættelsen lejeren hæfter for, og hvor stor andel afdelingen hæfter for kan udskrives under Flyttesag-Udskrifter/Bogføringer - 2. Bogføring.

Gør således for at Udskrive budget:
 

1.Tast Selskabsnummer og tryk Tab. Tast Afdelingsnummer og tryk Tab. Tast Lejemålsnummer og tryk Tab. Tast Lejernummer og tryk Tab. Der skal angives hele lejemålsnummer . Der kan også vælges i oversigt ved hjælp af Alt + Pil ned i felterne for selskabs-, afdelings-, lejemåls- og lejernummer. Navn, adresse og dato for indflytning, fraflytning og frigørelse på fraflytter samt dato og klokkeslæt for førsyn/syn hentes automatisk fra Lejerkartotek.

2.Markering i Budget

3.Markering i Brev. HUSK at vælge det rigtige dokument.

Hvis brevet skal sendes som rekommanderet, sættes markering i dette felt. Der vil så automatisk blive givet næste nummer, som man er nået til for rekommanderet breve. Nummergenerator findes i Firmakartotek - 2. Numre i feltet Sidste rekommanderet brev nummer. Nummeret kan flettes på budget ved udskrift via Word. Flettefeltet hedder Flytte_RekomBrevNr. Listen over rekommanderede breve udskrives under Lejer-lejer-Lister på rapporten for rekommanderede breve.

4.Vælg Udskriv

Hvis lejers og samlevers adresse er forskellig, bliver der automatisk udskrevet separat brev til samlever, selvom både flettefeltet Adresse_navn og Adresse_Navn2 er i brevhoved.

Hvis man anvender udflytningsrapport, vil overslag kunne flette med oplysningerne for normalistandsættelse og misligholdelse herfra via Word.

Der kan flettes oplysninger ud fra rekvisition på overslag.

Hvis der kun ønskes flettet oplysninger om rekvisitioner med merkrav ud, skal der bruges følgende flettefelter for rekvisition:

Rekv_M_Lin_RekvNr

Rekv_M_Lin_Tekst

Rekv_M_Lin_TotalPris

Rekv_M_Lin_Merkrav

Hvis der ønskes flettet oplysning om alle rekvisitioner ved udskrift og ikke kun merkrav-rekvisitioner, skal der bruges følgende flettefelter:

Rekv_Lin_RekvNr

Rekv_Lin_Tekst

Rekv_Lin_TotalPris

Rekv_Lin_Merkrav

Linierne der flettes, vil have M stående ud for de rekvisitioner, der har markering i merkrav.