Syn app - privat

Navigation:  FLYTTESAG > Elektronisk syn >

Syn app - privat

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

 

Opsætning i Firma

 

For at kunne benytte den private synsrapport til fraflytningssyn skal du i Firma (Standard - Opsætning - Firma - fane 3. Opsætning - Flyttesager - Syn) sætte en markering for "Privatsynsrapport".

 

For at kunne bruge den private synsrapport optimalt er det bedste arbejdsredskab en Tablet eller en iPad med mobil opkobling til internettet. Udfyldelse af synsrapporten sker ved hjælp af klik direkte på skærmen.

 
Når du klikker/retter/indtaster i et felt vil det kortvarigt blive rødt. Når opdateringen af databasen er fuldført, med det du har indtastet i feltet, forsvinder den røde farve. Hvis feltet bliver ved med at være rødt, så har du mistet forbindelsen til databasen og indtastningen/klikket i feltet er ikke gemt/opdateret i databasen. For at fuldføre opdateringen af feltet er du nødt til at gentage indtastningen i feltet, når du har fået forbindelse til databasen og feltet har fået den sædvanlige farve. Det er vigtigt, at du ikke lukker synet, før felterne er opdaterede (ingen røde felter). Generelt vil du kun se den røde farve som et kort blink, efter du har klikket/indtastet i feltet.  

 

 

Adgang til synsrapporten

 

1.Åben enten EG Bolig eller EG Bolig Web

2.Klik på Flyttesag - Elektronisk syn - Syn app.

3.Søg det syn ud du vil se fraflytnings klikrapport på.

4.Nu kan du begynde at udfylde klikrapporten eller redigere i den.

 

Udfør privat syn på app

 

1.Indtast evt. ny adresse, e-mail, telefon- eller mobilnummer på fraflytter.

2.I Istandsættelsesarbejde ved fraflytning skal du klikke/trykke på boksen ude til venstre for den kombination af Behandling og Rum, der skal udføres arbejde på:

- 1 tryk og udgiften bliver noteret som F Betales af lejer.

- 2 tryk og udgiften bliver noteret som U Betales af udlejer.

- 3 tryk og udgiften bliver noteret som FU, hvor lejer og udlejer deler udgiften med halvdelen til hver.

3. Indtast eller indsæt en standard bemærkning på en behandling ved at klikke på Info ud for den aktuelle behandling.
   Hvis du vil indtaste en bemærkning, så indtast den i kolonnen Bemærkning og klik på opdater.
   Hvis du vil indsætte en standard bemærkning, så klik på lup og derefter på Valg ud for den standard bemærkning du vil indsætte. Klik på opdater.

   Når du har indtastet/indsat en bemærkning på en bygningsdel vil boksen, med angivelse af hvem der skal betale arbejdet, få en anden farve: farvetal.

 

4. Nedenfor skal du i kolonnen Vælg klikke/trykke på boksen ud for den Bygningsdel, der skal udskiftes/udføres arbejde på:

- 1 tryk og udgiften bliver noteret som F Betales af lejer.

- 2 tryk og udgiften bliver noteret som U Betales af udlejer.

- 3 tryk og udgiften bliver noteret som FU, hvor lejer og udlejer deler udgiften med halvdelen til hver.

 
 

5. Indtast evt. en bemærkning i kolonnen Beskrivelse ud for den bygningsdel du vil notere noget på.

6. Noter evt. målertal for el, vand, varme og gas i feltet Måleraflæsning.

7. Indsæt evt. standard bemærkning (klik på lup) eller indtast en tekst i felterne i Supplerende bemærkninger eller Øvrige forhold.

8. Sæt underskrifter på rapporten og klik på gemknap.
Du kan i Firma ændre teksten på underskriftfelterne, hvis ikke du ønsker at benytte standardteksterne.

 

Læs meget mere i den generelle vejledning til synsappen

 
Oversigt

Generel info

Indflytning

Fraflytning

Billeder

Rekvisitioner

Opmåling

Opsætning

Kalender