Udflytningsrapport for lejemål med A-ordning

Navigation:  FLYTTESAG > Udflytningsrapport >

Udflytningsrapport for lejemål med A-ordning

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

Udflytningsrapport findes i Flyttesag-Udflytningsrapport. Forudsætningen for at bruge denne facilitet er at lejemålet er sagt op. Der vises forskellige felter i udflytningsrapport alt efter om det er lejemål med A-ordning eller lejemål med A-ordning med NI.

I oversigtsbilledet kan du i kolonnen "Arbejdsbeskrivelse" se hele teksten ved at føre musen hen over. I oversigten vises kun 60 tegn.

Hvis synet er udført i Elektronisk syn vil du få adgang til synsrapporten ved at klikke på hop_til_elektronisk_syn.

Gør følgende for at lave udflytningsrapport

1.Tast selskabsnummer. Der kan også vælges selskabsnummer ud fra oversigt ved hjælp af lup til højre for feltet. Tast Afdelingsnummer. Der kan også vælges afdelingsnummer ud fra oversigt ved hjælp af lup til højre for feltet.
 

2.Tast Lejemålsnummer. Der kan også vælges lejemålsnummer ud fra oversigt ved hjælp af lup til højre for feltet. Tast Lejernummer. Der kan også vælges lejernummer ud fra oversigt ved hjælp af lup til højre for feltet. Der skal angives hele lejemålsnummer .
 

3.Tast i feltet Udflytningsrapport dato for udfærdigelse af udflytningsrapporten, f.eks. 08-06-04. Denne overføres til Flyttesagsudskrifter.
 

4.Vælg i feltet Udflytningsrapport underskrevet henholdsvis J og N for om fraflytter har underskrevet udflytningsrapporten. Dette overføres som markering i Flyttesagsudskrifter.
 

5.Tast evt. rekvisition for fraflytters normalistandsættelse/misligholdelse ved at vælge knappen Indtast rekv. ud for mislighold antal rekvisitioner. Der tælles automatisk sammen for antal af rekvisitioner med omkostningsarten misligholdelse indtastet under misligholdelsen antal rekvisitioner, når udflytningsrapporten gemmes. Endvidere vises rekvisitionerne for misligholdelse nederst i skærmbillede. Rekvisitionen kan så åbnes i rekvisitionsmodul ved at klikke på rekvisitionens nummer, se rekvisition.

Når flyttesag er afsluttet (der er bogført flytteafregning og der står A i flytteafsl på lejerkartotek fane 1), kan der ikke tilføjes rekvisitioner med normalistandsættelse

 

6.Tast evt. rekvisition for Afdelingens rekvisitioner ved at vælge knappen Indtast rekv. ud for Afdelingens antal rekvisitioner. Der tælles automatisk sammen for antal af rekvisitioner med omkostningsarten Afdelingens andel af slid og ælde indtastet under Afdelingens antal rekvisitioner, når udflytningsrapporten gemmes. Endvidere vises rekvisitionerne for afdelingen nederst i skærmbillede. Rekvisitionen kan så åbnes i rekvisitionsmodul ved at klikke på rekvisitionens nummer, se rekvisition

7.Gem ved hjælp af knappen Opdater Opdater i værktøjslinien.medlemsudskrifterma

Sum af rekvisitioner reguleres, hvis der annulleres rekvisition.

Når en rekvisition er enten udskrevet eller sendt via e-mail vil der mellem kolonnen Annulleret og Overslag være dette ikon: print.
 

Når en faktura er koblet sammen med rekvisitionen og denne faktura findes i elektronisk form vil du mellem kolonnen Annulleret og Overslag se dette ikon tif. Ved klik på ikonet vil du få fakturaen vist på skærmen.

Når fakturaen til en rekvisition er godkendt i WebFaktura vil der mellem kolonnen Annulleret og Overslag være dette ikon webfak_web. Ved klik på ikonet kan du se fakturagodkendelserne.  

 

Forklaring på felterne i udflytningsrapporten:
 

Navn fra Interessentkartotek/Lejerkartotek. Der kan ikke tastes manuelt i dette felt.
 

Modtagelsesdato fra Lejerkartotek -1. Lejer. Der kan ikke tastes manuelt i dette felt.
 

Fraflytning er fraflytningsdato fra Lejerkartotek - 1. Lejer. Der kan ikke manuelt tastes i dette felt.
 

Frigørelsesdato fra Lejerkartotek - 1. Lejer. Der kan ikke tastes manuelt i dette felt.
 

Udflytningsrapport underskrevet angiv om udflytningsrapporten er underskrevet eller ej, før den kan gemmes. (JA/NEJ)
 

Udflytningsrapport dato er datoen for udfærdigelse af udflytningsrapporten. Tastes manuelt.
 

Fraflytterandel[%] beregnes ved at der tælles antal måneder mellem indflytningsdato og fraflytningsdato. Det er denne andel fraflytter ikke skal betale af normalistandsættelsesbeløbet. Det kan højst være 100 måneder. Der kan ikke tastes manuelt i dette felt.